Victoria Linnea

Tips

Kategori: Övrigt

Jag saknar verkligen att ha långt hår så nu sparar jag ut mitt hår igen. Jag har väldigt tur med mitt hår eftersom det blir aldrig slitet så jag behöver aldrig klippa mig pågrund av slitet hår. Jag kan vara ganska spontan så hlet plötsligt kan jag få för mig att klippa kort men nu ska jag lyckas att spara ut det. Några tips för att håret ska växa snabbare som jag själv försöker följa
 
1. Tvätta inte håret för ofta, det sliter på håret i onödan. När man väl tvättar håret så ska man vara försiktig och inte tvätta det i för varmt vatten och sen inte borsta/kamma det när det är torrt eftersom att håret är extra känsligt när det är blött. Efter man har tvättat håret så ska man undvika att ruffsa och gnugga det i handuken för att får det att troka, då är det bättre att sätta upp håret i en turban.
 
2. Hårmassage! Detta gör så att blodflödet främjs i huvudet som i sin tur gör så att håret växer snabbare. Varför inte ha lite hår massage när du ändå kollar på TV?
 
3. Var rädd om ditt hår. Var försiktig med att använda värme i håret som plattång, hårfön och så vidare. Dom tillfällen du skulle använda de är det bra att ha värmeskydd.
 
4. Uppsatt! Genom att ha håret uppsatt så slits håret mindre vilket är bra för att håret ska växa så snabbt som möjligt. Denna punkt är jag väldigt dålig på. Jag har i stort sätt alltid utsläppt hår förutom på träning.
 

Kommentarer

  • Vilma säger:

    Var fick du alla dom här bra tipsen i från?<3

    Svar: Läst lite i tidningar osv :D <3
    victoriaen.blogg.se

    2012-10-03 | 21:04:42
    Bloggadress: http://vilmalejonberg.blogg.se

Kommentera inlägget här: